måndag 18 juni 2012

Hon var tom i blicken...

Bilden fastnade på näthinnan. I dörren mötte jag en rödgråten tjej på väg ut från Kolmårdens kriscentra. Hon var tom i blicken. Jag kan bara gissa att hon var en av dem som hade förlorat en nära vän, en härlig kollega. Det är svårt att förstå. Det är svårt att hitta ord. En 30-årig kvinna har slutat sitt liv, med sina älskade vargar. De älskade vargarna tog hennes liv. Det gick fort. Ingen hann ingripa. Jag vill tro att de hade full kontroll därute i varghägnet. Jag vill tro att de inblandade kände vargarna bättre än någon annan och hade full kontroll. Men naturens krafter blev starkare. Livet är inte givet. Det går inte att föreställa sig kampen med vargarna. Det går inte att förstå paniken. Ingen såg kampen. Ingen vill se kampen. Det är bara att hoppas att tjejen drabbades av en sjukdom och föll ihop där framför vargarna. För det är så experterna förklarar förloppet. Att vargarna inte anfaller annars. Men det spelar mindre roll nu. Två föräldrar har förlorat sin dotter mitt i livet. Hur många nära vänner och kollegor som har svårt att förstå, kan vi bara gissa. Det är svårt att hitta ord. Det är svårt att hitta ord när livet visar sin baksida och slår hårt när man minst anar..mot vargskötaren och alla i hennes närhet...

4 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen hemskt! :o(

    SvaraRadera
  2. Ja, hemskt Lotta!
    Hur blir jag av med snön på bloggen?
    Känns inte så midsommar! :)
    /Thompa

    SvaraRadera
  3. Hej Thomas!
    Hoppas allt är väl med Dig och med familjen!
    Jag har försökt att nå Dig per telefon för att lämna nåt till Dig men jag har inte lyckats med.
    Ha en skön och njutbar sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Önskar detsamma till dig!
    Kram!

    SvaraRadera