söndag 6 maj 2012

...så länge de inte är för snygga...

Hon är ung, smart, vacker och framgångsrik. Hon har en vilja och drivkraft som räcker för flera. -De som försöker stoppa mig är kvinnor, inte män, sa hon för några år sedan. Nu poserar hon naken på omslaget till sin egen tidning Egoboost. Och det blir höga skrik, från kvinnor. Aftonbladet citerar kritiken från tre kända kvinnor. Artikeln är skriven av, just det, en kvinna. Isabella Löwengrip hade målet att visa upp en "vanlig" kvinnokropp i kontrast till allt smalare kvinnliga ideal i reklamkampanjer. Isabella ville vara en förebild för alla tjejer därute som inte är trådsmala. Jag vill tro att hennes egen kampanj "Size Me" är en kampanj för en god sak. Men ändå växer kritiken. Och varför frågar ingen vad männen tycker. Jag har sagt det förr. Jag tror att de allra flesta män gillar kvinnor utifrån utstrålning och personliga egenskaper mer än ett justerat yttre. Och det är då jag undrar. Vad får igång dessa kvinnor som vill kasta sten på Blondinbella? Är hon kanske lite för snygg och därmed blåst? Är det hennes goda självförtroende som sticker i ögonen på vissa? "Vi vill ha fler kvinnor som tar för sig och utmanar den mansdominerade världen", är budskapet från de kvinnliga krönikörerna i Aftonbladet. ...så länge de inte är för snygga.

4 kommentarer:

  1. Till älskade Lisa som fyler år idag,

    på din dag
    Jag önskar dig hälsa,
    jag önskar dig lycka,
    jag önskar att glädje i ditt liv ska få mycket....
    .....och dessutom välgång
    och tur på din färd,
    för det ska du veta
    att det är du värd.

    Hjärtliga garatulationer på din stora dag!

    Önskar/F

    SvaraRadera
  2. Stort Tack!

    Lisa hälsar!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är inte männen som stoppar jämlikheten , det är vi kvinnor som stoppar den genom att inte stötta varandra, tro på varandra och dunka varandra i ryggen.....nej starka kvinnor som vågar, vill och gör..de får bara avundsjuka tillbaka! Synd!

    SvaraRadera