onsdag 25 april 2012

För den står där på en fin plats på en byrå...

En brun kartong dök upp när jag städade. En kartong med böcker om min dotter. Jag tyckte det var synd att de skulle ligga där i en kartong. De fick en fin plats på en byrå. Jag närmade mig boken.Skulle jag läsa? Det har gått snart sju år sedan boken kom ut. Åtta år sedan orden landade i min dator. Jag tog en bok, satte mig i soffan och började... Tre meningar, tårarna var på väg och jag stängde boken om kärleken till ett annorlunda barn... Det är mina egna ord, skrivna under en jobbig tid. Jag är glad att orden finns där i boken. För boken lever fortfarande. Livet med en autistisk flicka är tidlös på något sätt. Två studenter från universitetet tog kontakt. De skulle skriva en c-uppsats. Jag finns där för frågor. Jag har gjort resan och kan svara på frågor. Men det tog emot att läsa mina egna ord om en svår tid. Jag kommer att närma mig boken flera gånger, jag vet det. För den står där på en fin plats på en byrå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar