fredag 6 januari 2012

Njuter av två underbara döttrar....

Bläddrar i arkivet och konstaterar att åren går.
Konstaterar att jag är lyckligt lottad.
Jag har två söta döttrar.
Ville ha en grabb också. Men man kan inte få allt.
Jag lånar lilla Isac ibland. Han är min grabb.
Hade tanken som liten att jag inte var kapabel till rollen som pappa.
Tror ändå att jag gjorde det bra.
Det kom två tjejer där som på beställning.
Den ena helt enligt normen.
Den andra med diagnosen autism.
Jag är lika lycklig för båda.
Att jag får vara deras pappa.
Lilltjejen är sminkad och sover över hos en kompis.
Den stora är med med sin mamma Cina.
Hon är lite blyg för sin pappa och gömmer sig när jag kommer.
Den lilla trotsar mot sin pappa helt enligt regelboken.
Men jag är där i bakgrunden och njuter.
Njuter av två underbara döttrar.

Det blir inte bättre än så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar