torsdag 29 december 2011

Ge mig din adress så ska jag skicka boken om Lisa till dig!

Vi var på fotbollscup med Linnea i Linköping.
Onsdagen den 28 december 2011.
Linnea och två andra tjejer födda -00 fick inte vara med.
Det blev ett missförstånd och ingen dispens för tjejerna, som brukligt.
Jag tänkte högt för mig själv: Är vi i Linköping? Ja, det är vi, svarade jag mig själv.
Våra tränare bad om ursäkt och frågade om vi ville åka hem.
Nej, svarade jag. Det är inte ert fel. Vi är kvar och hejar!
Exakt klockan 15 tog jag på mig öronpropparna och rattade in P4 Östergötland på mobilen. Mitt under pågående turnering på konstgräset.
Det fanns en punkt på hela arenan där mottagningen funkade. Jag stod där.
För jag själv var Vintervärd. En timmes snack om min Lisa. Och mina favoritlåtar.
Jag hade skämskudden framme. Men det gick bra.
Det blev lite känslosamt på slutet, trots att jag visste varje ord som sändes ut över Östgötaslätten.
Två minuter efter programmet ringer en lyssnare på min mobil.
Jag vet vem hon är. Hon läser Extra Östergötland. Hon har koll på mig.
Hennes samtal berörde mig.
Det krävs något speciellt för att våga ringa och uttrycka sin tacksamhet så där.
Hon kallar sig "F", när hon kommenterar mina blogginlägg.

Så om du läser det här:
Ge mig din adress så ska jag skicka boken om Lisa till dig!

Det är det minsta jag kan göra...

6 kommentarer:

  1. Hej! vet inte vad jag ska skriva...Josefin heter jag tillbringat mitt 28åriga liv till min bror Felix... Tårarna rann när jag hörde klippet från radion...har inte lyssnat klart än blev så ivrig och upprörd på något sätt...Eran situation var/är väldigt lik min...
    Mvh Josefin

    SvaraRadera
  2. Jag är stolt och glad över att känna dig samt väldigt tacksam över att jag fått ha dig som lärare.

    Programmet var otroligt gripande. Och musiken var kanon den också. ALLT var bra!

    Härligt, Kung Thomas!

    SvaraRadera
  3. Hej Josefin!
    Det blir alltid lite lättare när man inte är ensam..
    Kämpa på!

    Kram/Thomas

    SvaraRadera
  4. Tack Elias!
    Alltid lika trevligt med dina värmande ord!
    Och jag är glad att jag har fått ta del av din uppväxt, och kanske lärt dig något av livet..
    Och så gillar jag ju dina funderingar...

    Ha det fint!

    /Thompa

    SvaraRadera
  5. Hej Thomas!
    Det är en stor ära för mig att få boken av Dig.
    Din generositet gjorde mig tårögd.
    Jag kan inte beskriva mina känslor med ord. Men Du ska få veta att Du är värd allt beröm.
    Ingenting har jag .....
    Ingenting har jag att ge Dig.
    Ingenting har jag att sända Dig.
    Ingenting skall Du minnas av mig
    Mer än de hjälplösa orden:
    Nakna och ensamma orden:
    Jag älskar Dig och Din familj.
    MVh F

    SvaraRadera
  6. Fint av dig!
    Jo, du har gedan gett mig dina fina ord!
    Det är stort, och inte alldeles självklart!

    Meddela din adress så skickar jag en bok! :)

    /Thomas

    SvaraRadera