onsdag 9 november 2011

Han visade nog också grabbarna i publiken, vad Lena PH såg hos den mannen.

Vem fan är Per Holknekt? tänkte jag när jobbet låg på mitt bord.
Ja, just det. Det är ju grabben som fångade Lena PH, kom strax efter.
"Det är många grabbar därute som vill ha min fru", sa han på besöket i Norrköping.
Så sant.
Och lika många grabbar därute undrade vad hon såg hos honom.
Historien kunde ha slutat där. Men den gör inte det.
Under en och en halv timme berörde 51-åringen med sin berättelse om sitt liv.
Det fanns ingen som gick ifrån Skandiateatern oberörd.
Per Holknekt var öppen som en bok och pratade utan manus.
Han berättade om hur han var nere på absoluta botten.
Företaget ville inte ha honom. Inte heller hans fru, eller dotter.
Det hade gått lite för bra och egot hade tagit över dalmasens liv.
Det kostade. Det höll på att kosta honom livet.
Men när han vaknade upp som 39-åring på Mariakliniken i Stockholm, kom vändpunkten.
"Du vill inte leva så här. Jag tror på dig", sa socialsekreteraren.
Per Holknekt fick en chans till.
Jag tror inte han sumpar den igen.
Lena Philipssons man levererade många kloka ord därinne på Skandiateatern.
Han erkände sina bokstäver som bråkat med honom. Han erkände att fem dagar på gymet och fem mil i veckan var receptet för att hålla hjärnan i schack.
Han visade nog också grabbarna i publiken, vad Lena PH såg hos den mannen.

Jag är den första att skriva under på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar